למה שתגישו קו”ח דרכנו ולא תפנו ישירות למעסיק?

איך עובד העסק הזה עם חברות השמה? האם מועמדים שמגישים קו”ח עצמאית מחלישים את סיכוייהם לעומת מועמדים שקו”ח שלהם נשלחים על ידי חברת השמה?

התשובה היא: ביג כן.

בואו נניח לרגע שמועמד שלח קו”ח דרך האזור המיועד לכך באתר הבית של אותה חברה שמגייסת עובדים. אם זו חברה קטנה שצמאה מאוד לקו”ח ולמועמד יש את המילים “הנכונות”* בקו”ח בהתאמה לדרישותיה, סביר להניח שיחזרו אליו.

אם זו חברה גדולה שמקבלת מאות ואפילו אלפי קו”ח למשרה. הסיכוי לשלוף את הקו”ח הספציפי של אותו המועמד הוא קטן, קטן מאוד. מועמדים מתחרים עם עוד אלפי מועמדים על תשומת הלב של המגייסת. הקו”ח שלהם צריכים לבלוט מעל אלפי קו”ח אחרים כדי שישלפו דווקא אותם.

כמה פעמים מועמדים שולחים קו”ח למשרה שהם משוכנעים שהם פרפקט בשבילה, שהמשרה הזו נכתבה בשבילם כי הם עומדים ממש בכל הדרישות, אבל אף אחד לא חוזר אליהם?

איך פועלות חברות ההשמה ולמה זה יותר משתלם למועמדים לשלוח קו”ח דרכן?

חברות ההשמה קשורות בקשר חוזי מול החברות המגייסות ומטרתן היא לעזור לאותן חברות לייעל את תהליך מציאת וגיוס העובדים,

יתרון עיקרי מבחינת מחפש העבודה הוא שלכל חברת השמה יש מאגר של מועמדים מוכרים, כאלו שכבר רואיינו על ידי חברת ההשמה וההיסטוריה התעסוקתית שלהם מוכרת למגייסים. חברות מגייסות סומכות על התהליך שמועמדים עברו כבר בחברת ההשמה. הן שמחות שהמועמד כבר נבדק, הוערך ויש עליו חוות דעת מקיפה שנותנת הרבה יותר מידע מאשר קריאת קו”ח יבשה.

חברות ההשמה מחוברות למנגנוני הגיוס של החברות המחפשות ויכולות לברר בכל רגע נתון מה הסטטוס של המועמד. חברות שעושות את עבודתן נאמנה ידחפו את המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ויתעקשו מול החברה המגייסת להיפגש עם המועמד.

חברות מגייסות סומכות על ההמלצה של חברת ההשמה מכמה סיבות:

* חוות הדעת המקצועית של חברת ההשמה על המועמד מציגה מעבר לקו”ח את החוזקות והחולשות של המועמד ובכך מייעלת ומקצרת את התהליך עבור החברה.

* לחברת השמה שכבר גייסה עבור החברה עובדים ומכירה את צרכיי החברה ודרישות התפקיד יש זכות וחובה להתעקש על מועמד גם כשקורות החיים שלו לא תואמים את דרישות התפקיד על פני השטח, אך הוא בעל התכונות והכלים המתאימים להצליח בתפקיד.

* חברת השמה העושה את עבודתה כראוי בוררת ובוחנת את המועמדים המתאימים ומעבירה רק את הבודדים שבאמת מתאימים לתפקיד, מכאן יחסי האמון והערכה של החברות המגייסות כלפי חברות ההשמה, ומתן עדיפות למועמדים המגיעים דרך חברת ההשמה.

* חברות השמה מכירות את החברות המגייסות, מכירות את ה- DNA, את האופי של החברה ויכולות לתת את הדעת גם לגבי מידת ההתאמה של המועמד לארגון, מעבר למידת ההתאמה לתפקיד.

אז למה יותר שווה לשלוח דרך Join Digital Talent Agency?

קודם כל עליכם לדעת שכל חברה אשר מגייסת עובדים דרכנו אנחנו מכירים היטב. למעשה מעולם לא גייסנו מועמדים עבור חברה שלא היינו בה פיסית, נפגשנו עם המנהלים המגייסים ולמדנו להכיר את המנגנונים השונים בחברה ואת אלו האחראים לבסוף על בחירת המועמד.

Join היא החברה היחידה בארץ שמתמחה אך ורק בגיוסים בתחום הדיגיטל, למעשה, לא צמחנו מעולמות קלאסיים של אבחון ומשאבי אנוש, אנחנו אנשי דיגיטל שלאורך השנים חוו מצוקה בגיוס מול חברות השמה שאינן מבינות בתחום והחלטנו להקים חברה כדי לפתור מצוקה זו.

אנחנו אוהבים דיגיטל, מאוד מאוד אוהבים דיגיטל. אנחנו מעודכנים בכל כלי פרסום חדש של FB, בכל עדכון באלגוריתם שלGoogle , בכל טכנולוגיה חדשה שצצה בעולם הפרסום ויודעים לנתח מיידית ולהבין איך זה משפיע על אופי התפקיד, ועל פני השטח של המקצוע.

אנחנו נלחמים על המועמדים שלנו. אם אנחנו חושבים שאתם מתאימים לתפקיד או לחברה מסויימת, אנו נשתמש בכל משאבינו כדי לפתוח לכם את הדלת להזדמנות התעסוקתית הזו.

אנחנו מסייעים לכל המועמדים שלנו לשפר תנאים ממקום התעסוקה הקודם לחדש. מלווים ומייעצים לכל אורך הדרך, כולל סיוע בתנאי העסקה וסעיפי החוזה.

ומה יוצא לנו מזה, חסידי אומות עולם שכמותנו?

חברות השמה מתוגמלות באחוזים מהשכר הראשוני הנקבע בין המועמד לחברה המגייסת. כסף זה מועבר על ידי החברה המגייסת וזו מקבלת מחברת ההשמה שלושה חודשי אחריות. כלומר, אם תקופת ההעסקה של המועמד בחברה המגייסת הייתה קצרה משלושה חודשים, חברת ההשמה מחוייבת להחזיר את הכסף. לכן חשוב לנו שהמועמד יהיה המתאים ביותר לתפקיד ויקבל את התנאים הטובים ביותר ויצמח וישגשג בחברה לאורך זמן.

מה אנחנו עוד מקבלים?

סיפוק, המון המון סיפוק. לפתוח לאנשים את הדלת לשינוי תעסוקתי זה עונג וזכות גדולה שאנחנו נהנים ממנה יום יום. אין תחושה משמחת יותר מלסיים שיחת טלפון עם מועמד שהתקבל למשרה שחשק בה, אנו חולקים את האושר יחד עם המועמד שליווינו מההתחלה.

בשורה התחתונה, לחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה, חברות ההשמה עושות אופטימזציה של התהליך לשני הצדדים: למנגנונים המגייסים, שמלכתחילה בחוסר כוח אדם ולכן מגייסים כעת ומחפשים מועמדים איכותיים, ולמועמדים שלנו, שעובדים כרגע וצריכים עזרה בחיפוש המקום הבא. והמנגנון כולו מבוסס על הצלחה בלבד: חברת ההשמה מתוגמלת רק עבור השמה מוצלחת. לא עבור החיפוש, הראיון והליווי. לכן המועמדים יכולים להיות בטוחים שההצלחה שלנו היא ההצלחה שלהם ושיש להם גב וכתף לאורך כל הדרך.

*חברות השמה רבות משתמשות ב Parser, כלי שסורק את הקו”ח ומחפש מילים מסוימות שתואמות את הדרישה. ב- Join Digital Talent Agency אנחנו לא משתמשים בכלי הזה.

Comments


טוען...