מאות ראיונות- 5 תובנות מרכזיות

שירי גרוסברד, מייסדת חברת Join-Digital Talent Agency, צברה לא מעט קילומטראז’ בראיונות עם מועמדים למשרות שונות בתחומי הדיגיטל. בדרך,היא למדה לא מעט על המועמדים, הדינמיקה וגם על מיץ ענבים. אז למען יחס ההמרה שלכם, תעיפו מבט על סיכום הביניים שלה:

1) אל תשחקו פינג פונג עם עם השאלה “ספר/י לי משהו על עצמך”.נסו תשובה שונה מ-“איפה את רוצה שאני אתחיל?”, או “מה את מעוניינת לשמוע?”. שתיהן בעצם שאלות ולא באמת תשובות. פשוט תתחילו לספר, תחליטו אתם אם אתם מתחילים עם האישי או העסקי. זה לא חוק אצבע ואין העדפה לשיטה מסוימת. פשוט תתחילו- הכל בסדר, אתם מספיק מעניינים.

2) מציעים לכם לשתות?  כדאי לקחת. כששואלים “מה את/ה רוצה לשתות?”, אני מתחננת, אל תענו: “יש מיץ ענבים?”. כן, זה באמת קרה. גם שאלות חפרניות על טיב הקפה ושתיית מוגז הן מעייפות ומיותרות לחלוטין. יש ספר המסווג אנשים על פי חוויית הקפה שלהם, אבל אל תבנו על זה שקראנו אותו.

3) זיק זיק זיק. אנחנו מחפשים את אותו זיק חמקמק בעיניים, ניצוץ של התרגשות. אצל חלקנו הוא יוקד, בוער ונראה לעין, אצל אחרים הוא שקט יותר, אבל הוא שם. כשאתם מספרים ומדברים על מה שאתם אוהבים ומה שמרגש אתכם, אתם עוברים מסך הכי טוב- הרבו לדבר על הנושאים הללו. אל תחששו לחשוף את ה-passion האמיתי שלכם, בהרבה מקרים יש תפקידים אחרים בחברה שאתם לא מתמיינים אליהם כרגע, אבל עשויים להתאים לכם יותר.

4) מערכת היחסים עם האקס: הרי ברור לכם שבאיזה שהוא שלב בתהליך תשאלו לגבי סיבת עזיבת מקום העבודה הקודם. בואו מוכנים עם נרטיב מהודק, תכליתי ומנוסח היטב. נגמר לא טוב עם החברה הקודמת? תהא הסיבה אשר תהא, זכות הדיבור שלכם כרגע- בחרו להציג את הדברים בכבוד וזכרו- קל מאוד לבצע בדיקה מול המעסיק אז כדאי שזו תהיה גרסא קרובה למציאות ככל האפשר. הסבירו את הצד שלכם, אבל קחו בחשבון שהמראיין מנסה להבין איזה סוג של עובדים אתם, ולכלוך מיותר או חוסר כבוד למעסיקי עבר הם טרן-אוף לא קטן.

5) ליהנות רבותיי, ליהנות. אני תמיד נהניתי להתראיין והתייחסתי לזה כאל תרפיה חינם. יש אנשים שעבורם זה סיוט, אבל הנה העניין והוא נכון כחלק מתפיסת עולם כללית: בכל סיטואציה צריך למצוא משהו ליהנות ממנו, וגם במקומות החשוכים ביותר מי שיודע לאתר את אותה נקודת אור חמקמקה ייהנה. ובכן, הנאה עוברת טוב מאוד בריאיון עבודה והיא באה טוב עם הניצוץ. תהנו מהראיון! הכול בחיים חוויה – תחליטו עוד לפני שאתם נכנסים שאתם הולכים ליהנות ותראו בעצמכם – זה עובד.

Comments


טוען...