שלא יפסלו לכם את הקו”ח

מתיישבים לכתוב קורות חיים והאצבע כבר על המקלדת?

חכו רגע וקראו את מה שיש לנו לומר לכם:

נתחיל בשורה התחתונה ונגיד שלקורות החיים יש חוקי פורמט ברורים מאד. אם נמשיך ונעלה אל מעל לשורה התחתונה אז נגלה את הבעיה היותר גדולה והיא שהפורמט הזה הוא ווּאָחַד מורכב. ווּאָחַד.

לשם זאת ולכבוד כך התכנסנו וניסינו לרדת לשורש העניין שצריך לתת לו רגע של תשומת לב לפני שמתיישבים לכתוב לכתוב קורות חיים (אל דאגה, אנחנו גם נספק גם כמה עצות פרקטיות של שורה תחתונה, אבל קודם כל רצינו להתמקד במקורות החשיבתיים, בסטייט-אוף-מיינד שכדאי ללבוש לפני שפותחים קובץ וורד ומתחילים לק”חק”ח).

מי אני?

נקודת המוצא שלנו לפני שאנחנו ניגשים לכתוב קורות חיים צריכה להיות טמונה בשאלה “מי אני?”, וכדי להקל קצת את העבודה ולחסוך לעצמנו תואר ראשון בפילוסופיה (במקרה הטוב ובדרך הקצרה ביותר) – נחדד את השאלה ונדבר על “מי אני מקצועית?”.

אז מי הוא “האני המקצועי”?

כשרוצים לחדד מהי הזהות המקצועית שלנו, אפשר ומומלץ להתיישב מול דף נייר חלק ולשרבט עליו את כל המידע שיש לנו לגבי המרכיבים המקצועיים שלנו. כדי להקל על התהליך הזה אפשר לחלק את הדף לשלוש עמודות של עבר, הווה ועתיד: באלו מקומות עבדנו ואלו משרות איישנו פעם, איפה אנחנו נמצאים ממש עכשיו ולאיזה מקום עבודה אנחנו רוצים להגיע (המשרה הבאה באופן ספציפי או ככה כיוון כללי, מה שעולה).

התהליך הזה של פריטת המידע שיש לנו והסידור שלו בצורה נהירה הוא שלב שלרוב ובאופן לא מודע יש לנו נטייה לדלג עליו, אבל חשוב לשים לב אליו משום שיש לו חשיבות במיוחד בסיפור הפרטי שלנו – הידיעה לאלו מטרות אנחנו מכוונים כשאנחנו כותבים את קורות החיים ולאן אנחנו רוצים להגיע ולהתקבל באמצעותם תוביל לזה שהם יהיו טובים יותר ויפיקו לנו תוצר מספק יותר – סה טו. הפרישֹה הזאת של הנתונים מאפשרת לנו להיות האדריכלים הרעיוניים של קורות החיים שלנו לפני שאנחנו עוברים לשלב ההִינְדוּס והמבנה.

צריך להבין בנקודה הזאת שקורות החיים הם דבר שאמור לפתוח לנו דלתות, לכן לפני שאנחנו דופקים על דלתות אנחנו צריכים לוודא האם קיימת הלימה בין המטרות שלנו, בין “האני המקצועי” שאנחנו בוחרים להציג בקורות החיים לבין המקומות אליהם אנחנו שולחים אותם.

משרבטת טוב

**

נקודה חשובה שגם כדאי לעצור עליה בהקשר הזה היא סיפוק המידע הנוסף שלא נכנס תחת הניסיון תעסוקתי או ההשכלתי: האם יש עניין לציין תחביבים יוצאי דופן שיש לנו? יכולות מרשימות במיוחד? האם העובדה שזכינו במדליית כסף באליפות אסיה לנוער בהדיפת כדור ברזל היא רלוונטית?

ספוילרון: אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית אבל כן יש תשובה שעל מנת למצוא אותה אנחנו עוד הפעם חוזרים לשלבים איתם פתחנו: “האני המקצועי” שלי (נתונים עכשוויים ושאיפות) ואיך אני רוצה שיראו אותי ואת הדמות שלי מבעד לקורות החיים.

ניקח לדוגמא את מדלית הכסף באליפות אסיה לנוער בהדיפת כדור ברזל: האם אפשר להסיק מהנתון הזה יכולות מקצועיות כאלו ואחרות שיש לנו כמועמדים? האם ניתן לשער דרך הנתון הזה מגבלות ואילוצים שישפיעו על התפקוד המקצועי או הזמינות שלנו?

נקודת ההסתכלות והחשיבות שניתנות לפריט המידע הזה תלויות במידה כמעט מוחלטת בזהות של מי שיקבל את קורות החיים שלנו ויחליט אם להמשיך איתם או להזיז אותם הצדה: אם מנהל הגיוס בחברה מסוימת הוא הודף כדור ברזל חובב או שיש לו חיבור כזה או אחר לתחומי משחק דומים – כנראה שציון של העובדה הזאת ישחק לטובה ויעורר אצלו עניין בנו, אם אין לאותו מנהל גיוס עניין בתחום אז הנתון הזה יכול להיות לא רלוונטי במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב עודף של מידע שנתפס כמיותר עלול להוביל לדחייה גם הוא, זה מן  משחק של ריקוד קדימה ואחורה, של כיסוי וחשיפה.

HIRED? Depends who will get his CV.

HIRED? Depends who will get his CV.

בהרבה פעמים זה עניין של מזל, בחלק מהפעמים זה עניין של תכנון: אם אנחנו מאד מאד רוצים להיכנס לתוך חברה מסוימת, תמיד נוכל לערוך עבודת תחקיר קלה; במידה ונדע מהי רוח החברה ומי הוא האדם שיקבל ויקרא את קורות החיים שלנו נוכל להתאים ולסגנן במידה טובה יותר את “האני המקצועי” שאנחנו רוצים להציג.

(אז איך מתחקרים אתם בטח שואלים. באמת אתם שואלים? פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר ועוד, יש לכם מכרות זהב של מידע – השתמשו בהם).

**

במקום הזה יש לציין דבר נוסף שמבדיל אותנו, JOIN, כאייג’נסי, ממחלקות גיוס INHOUSE שיושבות בתוך החברות השונות: מגייסת INHOUSE היא מוכוונת משרה, כשהיא תפתח ותקרא קורות חיים היא תהיה ממוקדת לגבי מידת ההתאמה בין המידע שמתגלה לה בקורות חיים לבין דרישות המשרה אותה היא מחפשת לאייש כרגע.

אנחנו ב-JOIN, כאייג’נסי שמתמקדת בתווך שבין המעסיק למועמד, נבחן את קורות החיים ונראה בהם כר לשאילת שאלות נוספות. כשמגייסת INHOUSE תסתכל על קורות החיים ו”אניים מקצועיים” של מועמדים היא תראה בהם מסננת — אם קו המחשבה שיוביל אותה הוא לחפש “למה לא”, אזי קו המחשבה הג’ויניאלי הוא שונה לגמרי כשהבסיס שלו הוא “למה כן”, תפיסת קורות החיים ו”אני מקצועי” כחומר גלם וכמקור לייצור אפשרויות והזדמנויות נוספות.

אז איך עושים את זה בתכלס? הנה כמה טיפים חשובים והמלצות קיחקו”ח.

אם עברתם על הטיפים וראיתם שהכל מוכן ובסדר, בואו ותנו מבט במאגר המשרות השוות שלנו.

Comments


טוען...