איך לעזוב מקום עבודה? ניהול פרידה ממעסיק

הילה כהנא – מנכ”לית JOIN

טיפ אחד ביום למחפשי עבודה, והפעם – #2 ניהול תהליך פרידה ממעסיק.

חלק מתהליך הצמיחה התעסוקתית הוא מעבר ממקום למקום. אנחנו רואים בג’וין כי עובדים משפרים גם את התנאים שלהם וגם את הפוזיציה שלהם (טייטל ובכירות) דרך מעבר ממקום עבודה כזה לאחר. מעבר מקום עבודה הוא לגיטימי ומחויב להצמחת הקריירה אבל הנה כמה טיפים חשובים:

  1. לא לעזוב מוקדם מדי: קורות חיים המראים קפיצה ממקום למקום במרווחי זמן קצרים מעוררים אצל המעסיק העתידי סימני שאלה. עזיבה מוקדמת מדי יכולה לסגור לכם דלתות ולתייג אתכם כלא מספיק מחויבים. רצוי לא לעזוב מקום עבודה לפני שסגרתם בו לפחות שנתיים, וכמובן שככל שאתם בתפקיד יותר בכיר, ראוי שלוחות הזמנים יתארכו.
  2. לחפש בדיסקרטיות: חיפוש עבודה כשאתם עדיין עובדים הוא לגיטימי ומקובל מאד בכל תעשייה. יחד עם זאת חשוב מאד לשמור על דיסקרטיות שיא ולכבד את המעסיק הנוכחי שלכם.
  3. לא “ללכלך” על המעסיק הנוכחי בראיונות עבודה: בזמן ראיונות נהוג לשאול מה גורם העזיבה מהמקום הנוכחי. זוהי שאלה קלאסית שנשאלת כמעט בכל ראיון. מועמדים רבים נופלים בלשונם בתוך השיח הזה ויש להקפיד הקפדה יתרה שלא לעשות זאת. טבעי שנרצה לעזוב בשל מיצוי, או חוסר התאמה אבל יחד עם זאת – מדובר במדינה כל כך קטנה שבה כולם מכירים את כולם. מעבר לכך, המעסיק העתידי לומד המון מהאופן וצורת ההתבטאות שלכם, מבחירת המילים ומהניואנסים –  הוא לומד איך הייתם מדברים עליו בשלב הבא של הקריירה שלכם, ולכן אין להקל בזה ראש.
  4. להכין ממליצים ממקום העבודה הקודם: חברות רבות מבקשות ממליצים, ובמקרה של חיפוש דיסקרטי כמובן שלא ניתן לתת ממליצים מהמקום הנוכחי. נהוג לתת ממליצים במקסימום מהתחנה הקודמת (לא לתת ממליץ שעבדתם אצלו לפני עשור). הממליץ האידיאלי הוא מי שניהל אתכם באופן ישיר, ואתם בטוחים כי יתן עליכם המלצה חמה ואוהדת. נסו בשיחה מקדימה להבין אילו דברים יעלו על ידי הממליץ שהם פחות חיוביים (אף אחד לא מושלם) ונסו שתהיה הלימה בין הנאמר על ידכם בראיונות לבין מה שיגיד הממליץ.
  5. להיפרד יפה: תמיד, אבל תמיד סוגרים דלתות בצורה ראויה. נותנים כל שביכולתכם בשלב ההודעה המוקדמת, דואגים לחפיפה ממצה, אכפתית, איכותית. זוכרים כל הזמן כי סביר שתפגשו את המעסיק/המנהל/העובד שלכם בזווית אחרת, בדלת אחרת והן תמיד מסתובבות.

בהצלחה בדרך החדשה שלכם!

Comments


טוען...