דִיגִיטָלִיסְט בחוץ, צוֹפִיפְנִיק בלב

“היה נכון למלא חובתך”

תמיד הייתה לי נטייה לחבב מועמדי “צופיפניקים בדימוס”, אם לא בגלל העבר שלי כמדריכת צופים נלהבת אז בגלל שהם הוכיחו לי כל פעם מחדש שהחיבה הזאת מוצדקת ויש לה בסיס איתן. בשלב מסוים התפתח בי החשש שאולי ההעדפה הזאת יוצאת מגדר המידה הסבירה ומשפיעה על ההחלטות שלי בצורה לא לגמרי נכונה, לכן החלטתי לשים בצד את נושא “הצוֹפוּת” ולא לייחס משקל לפריט ההיסטורי הזה כשהוא הופיע במידע על מועמדים, כדי לא להגיע למצבים של אפליה לא מכוונת.

***

אבל עברו השנים והמציאות ליטפה לי את הפנים: צדקתי, זה פשוט יש משהו ב’צופיפניקים’ האלו; קיים יחס ישיר בין כמות השנים שאותם נערות ונערים הקדישו לתנועה ולערכיה לבין מידת ההצלחה שלהם בתפקידים ספציפיים, מסתבר שלאותן שעות ‘חינמיות’ ישנה תועלת שלא נמדדת באופן מידתי-חומרי אלא בצורה ערכית יותר, עמוקה יותר, איכותיות יותר.

היה נכון, דע לקשור.

היה נכון, דע לקשור

אז למה אני אוהבת להעסיק צופיפניקים?

אני אוהבת להעסיק צופיפניקים כי יש משהו בערכים המאוד בסיסיים של החינוך התנועתי שמשפיעים על הדרך בה אותם נערות ונערים (ונשים ואנשים מבוגרים לעתיד) תופסים את העולם וחווים אותו, ואותן תפיסות ואותן חוויות מייצרות הצלחה.

ברמה האישית של קולות מהשטח יצא לי לשמוע את אותו רעיון בעשרות גרסאות מעשרות מועמדים, על איך ההשתייכות לתנועת הצופים הוציאה אותם מהבית, הפגישה אותם חברתית, העשירה אותם, החדירה בהם ערכים ונתנה לעיסוקי הילדות שלהם משמעות.

אני גדלתי בעומר, צמחתי עם שבט “במדבר” , שבט גדול עם מסורת מפוארת של הישגים בתחום הצופיות המעשית במחנות הקיץ (למעלה מעשרים שנה אחרי ואני עדיין זוכרת את הבליסטרא המפוארת ממחנ”ק 91′).

לא מזמן ראיינתי מועמד שנקודת הפתיחה שלו, ה”קלפים שהוא קיבל בחיים” לא היו לטובתו. מתמונת ילדותו עולה כי רוב הסיכויים שלו היו לסיים כאחרון העבריינים –  אבל בצורה מאד לא טבעית לסביבה בה גדל הוא הצטרף לתנועה, הפך להיות רכז הנהגה, אדם רהוט, מקצועי, מחובר מאד לטבע, לערכים לאומיים, אוניברסליים והומניסטיים. היום הוא איש מצליח, דִיגִיטָלִיסְט מבחוץ וצוֹפִיפְנִיק בלב, ברור שהוא קיבל את המשרה שהוא חשק בה.

אני רוצה אצלנו עוד בוגרי צופים ותנועות נוער נוספות, חבר’ה ערכיים שרוצים לצמוח ומחפשים אתגרים בעולם התעסוקה המתפתח של הדיגיטל.

(מאת שירי גרוסברד, מייסדת שותפה, מנכ”לית, בוסית, וספקית מאכלים מוזרים וחדשניים ב-JOIN).

**

היו נכונים לקרוא על משרות אנטרי-לבלס שוות ולשלוח לנו את קו”חכים: http://bit.ly/ZofifnikimBliNisayon

**

צופיפניקים נוספים שעשו חיל:

צופים3

אורי-תספרלימשהומצחיק-גוטליב

צופים2

אהרלה-והריאולפןשישי-ברנע

צופים4

איילת-מיפנויבהוליווד-זורר

Comments


טוען...