הטובים לטיס הטובות לסטארט אפים שלהם

קודם כמה מילות הלל לחיל האוויר: אחלה חיל, באמת. כמי שחצתה את הקווים מהירוקים לכחולים, אני יכולה להעיד, שלפחות בזמני הכחולים היו מאוד בעניין של לפנק לפנק לפנק. מאמא שמפניקה בממולאים וקוסקוס לטייסת, דיסקו בימי ראשון והבריכה בקיץ. יש לי רק דברים טובים להגיד על אבירי הים וההרים. חבר’ה טובים. אפילו מעולים.
כשהמרואיינת העשירית שלי סיפרה לי על תחילת הקריירה התעסוקתית שלה בחברת “whatever” אליה הגיע כמו קודמותיה בתפקיד בחיל, הבנתי שיש פה סיסטמה והיא ממש מעולה.
זה הולך ככה: טייס, נקרא לו א’ סתם בשביל הכיף. בחור מוכשר כנראה, בכל זאת סיים קורס טיס ושירות צבאי מלא בטייסת. מסיים את שירות הקבע ופותח חברת סטארט אפ, אולי עם עוד חברים לטייסת או בני המחזור שלו בקורס. הם מתעסקים במשהו של און-ליין וצריכים כוח אדם. חבר’ה צעירים, אנליטיים ועם מוסר עבודה גבוה.
איפה מוצאים כאלו? איפה יש חבר’ה טובים, רציניים, ממושמעים ובחינם?

אז כאן נכנסת שיטת הטייסים: אם צריך קמפיין מנג’ר פונים לבנות של הסימולטור. ממש אין צורך בימי הערכה וראיונות למכביר. מי שמפעילה סימולטור בחיל האוויר באה בילט אין עם התכונות הרצויות: אנליטיות, תשומת לב לפרטים הקטנים, דיוק ויש לה שפע של ניסיון בבהייה במסכים. הבנות כבר מעבירות את התורה בעל פה מדור לדור וכמה שבועות לפני השחרור, ממש כמו ההתייצבות לטופס טיולים הן מתייצבות במשרד של א’, מחליפות את חברותיהן מהמחזורים הקודמים.
בתפקידי שירות לקוחות למיניהם, עושים את אותו הדבר עם הפקמ”ציות ובתפקידים של ניהול performance יש פול איכותי של בקרי טיסה, רובם חברים שנפלו במהלך הקורס והשתלבו במערך הבקרה.
היתרונות בשיטה: כוח אדם ברמה גבוהה, הסינון האיכותי כבר נעשה על ידי החיל. הם מגיעים הישר מהצבא ועדיין שבויים בקונספציה פיקודית, שלא לדבר על העובדה שהגיוס הוא חינם ולא צריך לשלם על מודעה או שירותי השמה.
החסרונות: מדובר בחבר’ה איכותיים מאוד שייתנו שנה, מקסימום שנתיים לפני שייצאו לטיול שלהם וישובו לספסל הלימודים
ועוד מילה אחרונה למיישמי השיטה, זו אחלה שיטה שמטיבה בגדול עם שני הצדדים, למעט המקרים שבהם ממשיכים להתייחס למשתחררים הטריים הללו כאילו הם עדיין בצבא. תהיו הוגנים, תנו להם שכר הוגן ואת כל הזכויות המגיעות להן למרות שברוב המקרים הם רק חולפים בארגון וממשיכים הלאה.

 שירי גרוסברד – שותפה בחברת Join Digital Talent Agency

Comments


טוען...