כתיבת קורות חיים בעולם הדיגיטלי

מחפשים עבודה בדיגיטל? טיפים להתאמת קורות החיים שלכם לשוק משרות האינטרנט והפרסום המקוון בישראל

למרות שאנחנו חיים בעולם מודרני ומקוון, תחום חיפוש העבודה וההשמה עדיין מציב את קובץ קורות החיים בתפקיד חשוב בתהליך ההכרות בין עובד למעסיק. עם זאת, מסמך קורות החיים כבר מזמן לא חייב להיות טקסט משעמם המכיל רק היסטוריה תעסוקתית ורשימת הישגים אקדמיים, ודווקא כשמדובר בתחום הדיגיטל השקעה בקורות חיים “דיגיטליים יותר” תעזור לכם לבלוט בין המועמדים.

מה זה בכלל דיגיטל?

תחום הדיגיטל הוא תחום צומח ובכל עת קיימות מאות משרות שממתינות לאיוש ועם זאת, לא חסרה תחרות על התפקידים הנחשקים בשוק. המשרות כוללות בין היתר עבודות בתחום רשתות פרסום מקוונות, מדיה חברתית, מנועי חיפוש, תוכן ושיווק מקוון על סוגיו וגוונים. קורות החיים של מועמד למשרת דיגיטל צריכים לבטא את זיקתו לאינטרנט, לתקשורת אינטראקטיבית ולהבנה של התחום לא רק בתוכן, אלא גם בעיצוב והפורמט של קורות החיים.

קישורים, רבותיי, כישורים

בניגוד לקורות החיים המסורתיים שמהווים בדרך כלל קובץ טקסט להדפסה, קורות החיים שנצפים על מסך המחשב יכולים להיות אינטראקטיביים הרבה יותר. כלומר, אם בניסיון התעסוקתי שלכם או בתיק העבודות שלכם יש תוכן שאפשר לקשר אליו בשביל להדגים את כישוריכם או להוסיף להם משקל– אל תהססו להוסיף קישור. עם זאת, בגלל שאינכם רוצים חלילה שמעסיק עתידי יתקל בעמוד לא קיים או תוכן חסר, הקפידו לקשר לתוכן שהעליתם אתם לרשת ויש לכם שליטה בו.

עיצוב, פורמט וידידותיות למשתמש

בחירת פורמט הקובץ לקורות החיים היא לא פשוטה. קבצי DOC ו-DOCX של מעבד התמלילים Word הם הנפוצים ביותר, אך קבצים אלה עלולים “להתעוות” כשהם מוצגים על מסכים בגדלים שונים ובמערכות הפעלה מגרסאות שונות; לעומתם קבצי RTF לא מספקים אפשרות להוסיף קישורים ומגבילים מאוד את עיצוב המסמך והטקסט. אנחנו ממליצים לשלוח שני קבצים מצורפים: קובץ Word המכיל את הטקסט הנקי שלכם בגרסה מוכנה להדפסה, וקובץ עם מרכיבי המולטימדיה ממעבד התמלילים השמור כקובץ PDF. כמובן, ודאו טרם השליחה שהקישורים במסמך עובדים כמו שצריך, המנעו מהשתוללות עם צבעים או איורים מיותרים והקפידו על גודל פונט סביר לקריאה במסך מחשב.

CVANL_450x400

פנים חברתיות-מקצועיות

בנוסף לקישורים למקורות מידע ותיקי עבודות, כדאי לכם להוסיף סמלים של רשתות חברתיות שאתם חברים בהן, בדומה לאופן בו אלה יופיעו בבלוג אישי. הרי גם כך המעסיקים ומנהלי ההשמה יחפשו אתכם ברשת ויציצו בפרופילים החברתיים הפומביים שלכם, ולכן חסכו להם זמן וקשרו את הסמלים לפרופילים שלכם בלינקדאין, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, גוגל פלוס וכל המרבה – הרי זה משובח.

אם כבר נגענו בנושא הנוכחות המקוונת שלכם, שווה לחשוב צעד קדימה ולוודא שהמעסיק הפוטנציאלי מקבל תמונה מקצועית ומכובדת שלכם. זה הזמן להחליף את התמונה שלכם בפרופיל הפייסבוק מתמונה ממסיבה פרועה בה אתם מעולפים למחצה עם סיגריה ובירה ביד לתמונה קצת יותר סולידית וייצוגית. חפרו גם קצת בפרופיל ושנו הגדרות פרטיות על תמונות, סטטוסים וסרטונים מביכים שאתם מופיעים בהם. תוכלו לצפות בפרופיל שלכם כמשתמשים אחרים על-ידי שימוש בפונקציית View As בתצוגת הפרופיל וכך תוכלו להתאים מי מהצופים בפרופיל רואה מה.

Drunk young woman resting head on bar counter

LinkedIn היא הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, ומעסיקים ככלל נוטים להתעניין בפרופיל המקוון ברשת זו, בפרט כשמדובר באנשי דיגיטל מקצועיים ובעלי ותק. הקפידו על פרופיל מלא ככל הניתן, ועקבו אחר הוראות האתר על מנת להגיע לחוזק פרופיל (Profile Strength) מרבי. השתדלו ליצור קשרים מקצועיים עם מובילי דעה ובעלי שם בענף שלכם או לכל הפחות עקבו אחריהם במדיה החברתית ובבלוגים שבוודאי יש להם. אין צורך להזכיר בקורות החיים אחרי מי אתם עוקבים, אבל היכרות עם גורואים בתעשייה ועם טרנדים עדכניים בתחום תעזור לכם בשלב הריאיון. להרחבה על מילוי הפרופיל והשימוש הנכון ב-LinkedIn אנחנו ממליצים להציץ במדריך שלנו לשימוש ברשת LinkedIn לחיפוש עבודה.

אל תוותרו על מכתב מקדים

הוספה של תחביבים או תכונות אישיות בסוף קורות החיים היא כבר מזמן לא הדרך להוסיף טאץ’ אישי ואנושי לרשימת הכישורים וההיסטוריה התעסוקתית שבקורות החיים הדיגיטליים. ותרו מראש על החלק הזה והשקיעו את המאמץ במכתב פתיחה (או תוכן המייל שאליו תצרפו את קובץ קורות החיים) שיפתה את המעסיק או מנהל ההשמה לקרוא עליכם עוד בקובץ המצורף.

היו מקוריים

אם אתם אנשי תוכן, זה הזמן להציג את כישורי הכתיבה שלכם. כתבו בחרוזים, נסחו את המייל בסגנון משעשע במיוחד והשתדלו לסכם בכמה משפטים קצרים את הסיבות שדווקא אתם מתאימים למשרה הנחשקת לכם. אם אתם מעצבים גרפיים או אנשי ארט, עצבו את קורות החיים באיור, הנפשה או סרטון המייצגים את יכולותיכם וגם את אישיותכם. אם מדובר בעבודה הרצינית הראשונה שלכם בדיגיטל, כאן יהיה המקום לספר מדוע אתם מוצאים את התחום מושך: למה דווקא אינטרנט ואינטראקטיב? מה בתחום הזה “עושה לכם את זה”?

cv-criativo-metro1

אל תתביישו לשאוב השראה

הרשת מלאה באינספור דוגמאות לקורות חיים מקוריים, מעניינים ומושכים במיוחד. אל תהססו לחפש השראה ברשת כדי לשפר את הרושם על המעסיק הפוטנציאלי ולנצל ולבטא את כישוריכם האישיים. בין הדוגמאות ברשת תמצאו אדם שהפך את הטיימליין שלו בפייסבוק לקורות חיים, אחר שהציג את קורות החיים שלו כמשחקון אינטראקטיבי ואפילו מישהו שפתח קמפיין מימון-המון באינדיגוגו בשביל לקדם את הפצת קורות החיים שלו. מה תהיה ההברקה שתשיג לכם את עבודת החלומות שלכם?

Comments


טוען...