עזרו למעסיקים למצוא אתכם ב-LinkedIn

עולם חיפוש העבודה השתנה רבות ותפקיד האינטרנט בהשמה משמעותי מאי-פעם. אספנו בשבילכם טיפים לשימוש ברשת החברתית המקצועית LinkedIn שיעזרו לכם לנחות בתפקיד החלומות שלכם בלי שתענו אפילו על מודעת דרושים אחת. פעם, כשרצינו להחליף את מקום העבודה או למצוא תעסוקה, היו שתי דרכים עיקריות לעשות זאת: הראשונה הייתה חיפוש מודעות בעיתון או ברשת ושליחת קורות החיים במענה למודעה. השנייה הייתה פניה לחברים ומשפחה בניסיון לנצל קשרים באיתור וקבלה למשרה המתאימה לכם.

כיום המצב שונה לגמרי, ואמנם מחלקות כוח אדם וחברות השמה משתמשות בלוחות המודעות המוכרים לפרסום משרות, אך כשמדובר במציאת המועמד המושלם למשרה ניהולית או כזו שדורשת כישורים ספציפיים מאוד, פונות אלה לאיתור מועמדים ישיר ברשת. המקום המתבקש לחפש בו הוא הרשת החברתית המקצועית LinkedIn, רשת בה חברים יותר מ-225 מיליון אנשי מקצוע מרחבי העולם. גם אתם יכולים לנצל את מה שהיא מציעה בשביל להפסיק לחפש ולהתחיל לקבל הצעות עבודה.

באילו מקרים LinkedIn תעזור לכם לקבל הצעות עבודה?

אם אתם נמצאים בתחילת הקריירה שלכם, או שהרגע החלטתם להחליף תחום, סביר להניח שהניסיון והידע המקצועיים המופיעים בפרופיל ה-LinkedIn שלכם לא יעזרו לכם יתר על המידה. במקרה כזה עדיף לכם להשתמש בקשרים חברתיים, במדיה החברתית או לחזור אל מודעות הדרושים הסטנדרטיות. שיטות אלו יהיו עדיפות עבורכם גם אם טרם החלטתם מה בדיוק תרצו לעשות בתפקיד הבא שלכם.

לעומת זאת אם אתם מעוניינים בתפקיד ניהולי, בעלי ניסיון בתחום נדרש, מובילי דעה בתחומכם או בעלי מיומנויות נדירות – משתלם לנצל את הכלים שמציעה לכם LinkedIn, גם אם כרגע אינכם מחפשים באופן פעיל משרה חדשה.

טיפים למציאת משרה דרך LinkedIn

סקר שביצעה חברת The Resume Center מצא ש-99 אחוזים ממחפשי העבודה ברשת LinkedIn לא משתמשים ברשת באופן אופטימלי, וחבל שכך. כאמור, מנהלי השמה ומעסיקים כבר לא יושבים וממתינים שתצרו קשר לגבי מודעות שפרסמו, אלא מעדיפים לחפש את המועמדים למשרות. מהצד השני אתם, כמובן, רוצים שהם ימצאו אתכם כשהם מבצעים חיפוש לאיוש תפקיד רלוונטי עבורכם.

1) שפרו והעשירו את הפרופיל שלכם

רוב המשתמשים ב-LinkedIn מתייחסים לפרופיל שלהם כאילו היו קורות חיים מקוונים ופשוט מעתיקים את היסטוריית התעסוקה וההשכלה מקובץ קורות החיים. משתמשים אלה, סביר להניח, לא יופיעו במקום גבוה במיוחד בחיפושים ברשת החברתית הודות למערכת מדידת עוצמת הפרופיל (Profile Strength) שמתעדפת גבוה יותר בתוצאות פרופילים “שלמים יותר”. המערכת הזו גם מספקת לכם הדרכה מסודרת בעזרת אשף העשרת הפרופיל (Improve Your Profile Strength) וממליצה לכם על הצעדים למילוי הפרופיל בשביל למקסם את החשיפה שלכם ברשת LinkedIn. בין היתר, בפרופיל יש לכלול לפחות 3 מקומות עבודה בהיסטוריה התעסוקתית ולהתחבר לפחות ל-50 קשרים מקצועיים ברשת (עוד על התקשרות עם קשרים מקצועיים ב-LinkedIn בהמשך).

בשביל לשפר הופעתכם בתוצאות חיפוש רלוונטיות, השתמשו במושגים, מילות מפתח ושמות תפקידים בשדות הכותרת והתקציר המרכזיים וגם בתיאורי המשרות בהיסטוריה התעסוקתית שלכם. הקפידו להשתמש בהם בצורה טבעית ואורגנית כחלק מהטקסט ולא כרשימת מכולת של מושגי חיפוש- גם אם תופיעו גבוה בחיפושים, רשימת מכולת תדחה מעסיקים פוטנציאליים. בנוסף, אם אתם מחפשים עבודה כדאי לכם לציין בשדות הכותרת והתקציר את תיאור התפקיד הרצוי לכם וכמובן את זמינותכם לתפקיד חדש. אל תהססו לקשר למצגות או סרטונים בהם אתם מופיעים בהקשר המקצועי, או לתבל את הפרופיל שלכם בקישורים לבלוג מקצועי (אם אתם מנהלים אחד) או תכנים מקצועיים שכתבתם.

אולי מיותר להזכיר אבל חשוב להקפיד על איות, דקדוק ואחידות בשפת הפרופיל – בדרך כלל אנגלית תשרת אתכם היטב, אלא אם כן אתם מנסים להשיג משרה במדינה ששפתה שונה. הקפידו במיוחד על שמות התפקידים, החברות והתעשיות. זכרו – הפרופיל ב-LinkedIn הוא הפרצוף המקצועי שלכם ברשת והמטרה היא להציג רושם מקצועי וכמה שיותר מידע רלוונטי למעסיק הפוטנציאלי שלכם.

2) בחרו תמונה מקצועית

אם כבר הזכרנו פרצוף מקצועי, להשלמת הפרופיל חשוב להעלות גם תמונה כדי להמנע מהופעה בחיפושים כצללית אפורה וגנרית. בניגוד לתמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק, כאן קהל היעד הוא לא חבריכם אלא מעסיקים פוטנציאליים. בחרו תמונה איכותית ומקצועית שלכם, עדיף תמונת “פספורט” בלי הפרעות ברקע ובלי בת הזוג או חיית המחמד. הוספת התמונה לפרופיל לא רק תעזור למעסיק לזהות אתכם כשתגיעו לראיון, אלא תעודד אמון עוד בשלב חיפוש המועמדים ותמשוך תשומת לב בעמודי החיפוש.

3) התקשרו, התרשתו ובקשו המלצות

תוכן הפרופיל שלכם מוצג באופן שונה למשתמשים שונים. תוכלו לשלוט בחלק מהגדרות הפרטיות והתצוגה בהגדרות הפרופיל שלכם. על-פי ברירת המחדל, רק אנשים ברשת הקשרים שלכם (קשר ישיר או חברים של חברים) יוכלו לראות את העדכונים שפרסמתם ובשביל לפנות אליכם עליהם להיות מקושרים אליכם או בעלי מנוי בתשלום שמאפשר להם לשלוח הודעות פרטיות גם למשתמשים ‘זרים’.

השתדלו ליצור כמה שיותר קשרים (Connections) לפרופיל ה-LinkedIn שלכם על-ידי יבוא של ספר הכתובות שלכם מתוכנת או מספק שרותי הדואר האלקטרוני בהם אתם משתמשים. תוכלו להוסיף גם אנשים ידנית דרך חיפוש או לפי הצעות האתר שמונחות על ידי רשת הקשרים הקיימת שלכם וההסטוריה התעסוקתית שהזנתם. ככל שיהיו לכם יותר קשרים ברשת, כך סביר יותר שאתם מקושרים בדרגה זו או אחרת למעסיק הבא שלכם וחשופים יותר לחיפושיו. כשאתם פונים לצרף קשרים ב-LinkedIn, הימנעו משימוש בטקסט האוטומטי של האתר אלא כתבו כמה מילים משלכם כמו “היי, זוכר אותי מ-X? אשמח להיות בקשר”.

אחרי שצירפתם חברים לעבודה ומעסיקים מעברכם, אל תהססו לפנות אליהם בהודעה ולבקש שיכתבו לכם המלצה (Recommendation). דרך מנומסת במיוחד לעשות זאת היא להיות אלה שמציעים לכתוב המלצה במקום לבקש אחת. נסחו חוות דעת חיובית ושלחו בהודעה פרטית לאישור למי שאתם מעוניינים להמליץ עליו בפרופיל שלו – זה מנומס יותר, וגם מושך אותם לכתוב המלצה עבורכם בתגובה.

סוג נוסף של המלצות הם ה”אישורים” (Endorsements) שבניגוד להמלצות (Recommendations) מצריכים רק קליק אחד של העכבר על תחום מומחיות בפרופיל המקצועי. גם כאן שליחת האישורים על הקשרים שלכם תעודד אותם לאשרר גם את כישוריכם שלכם.

4) הצטרפו לקבוצות והשתתפו בדיונים

ברשת LinkedIn תמצאו קבוצות עניין מקצועיות, קבוצות בוגרים של אוניברסיטאות שונות וגם קבוצות דיון בנושאים שונים. בקבוצות אלו תמצאו מודעות דרושים שמכוונות לתחום ההתמחות של חברי הקבוצה, דיונים מקצועיים סביב שאלות בתחום, והזדמנויות ליצירת קשרים עם מובילי דעה ומקצוענים בתחום שלכם להרחבת מעגל הקשרים המקצועי. הציגו את עצמכם בפורום, ציינו אם אתם מחפשים עבודה והשתדלו להציג נוכחות בשרשורים הפעילים בהם יש לכם מה לתרום.

5) שתפו עדכונים ותוכן מקצועי

פרופיל ‘מת’ הוא משעמם ולא מושך למעסיקים פוטנציאליים. כמובן שאתם לא צריכים ‘להפציץ’ את הפיד, אבל כדאי לשתף בפרופיל שלכם ב-LinkedIn קישורים לתוכן מקצועי רלוונטי, לעדכן על כנס תעשייה בו נכחתם או להמליץ על בלוג מעניין בתחום שלכם מדי פעם.
בעזרת פרופיל מושקע ועשיר, רשת קשרים מקצועיים ענפה, שיתופי תוכן איכותי ורלוונטי והשתתפות בדיונים בקבוצות עניין- המעסיקים הפוטנציאליים כבר ידעו למצוא אתכם ב-LinkedIn- ולהציע לכם את המשרה הבאה שלכם.

תמונה: http://www.covenantgroup.com/start-experiment-linkedin/#prettyPhoto

Comments


טוען...