10 הטעויות הכי קשות בחיפוש עבודה בדיגיטל

מאת שירי גרוסברד– מייסדת שותפה ב-Join בשיתוף צוות המאבחנות ♥

הפוזיציה המקצועית שלי טומנת בחובה למידה והבנה מעמיקה של תהליך מציאת העבודה בתעשיית הדיגיטל הישראלית. מאז שהקמתי את Join – Digital Talent Agency, המאבחנות שלי ואני ליווינו אלפי מועמדים בתהליך מציאת התעסוקה. אחרי ההצלחות הגדולות, הכישלונות המהדהדים והגיוסים השגרתיים הבנו כיצד נכון לנהוג – וכיצד לא.

המאבחנות של Join מזהות טעויות בתהליך חיפוש העבודה למחייתן, והרשימה הזו הורכבה על-ידי נבחרת איכותית ולא מתפשרת, בעזרת ניסיון מצטבר של שנים. אחרי שראינו גיוסים בשלל סוגים ושגיאות בדרגות חומרה משתנות, הצלחנו להגדיר את עשר הטעויות הנפוצות שמועמדים עושים כשהם מחפשים משרה.

1. השמטה

הסרה של משרות מסוימות מקורות החיים שלכם עלולה לגרום חשד. המעסיקים ירצו לדעת מה עשיתם בשנים החסרות ועלולים להניח שיש לכם משהו להסתיר. בין אם עבדתם במקום מסוים למשך תקופה קצרה, שנגמרה רע, ובין אם פשוט חשבתם שזה לא רלוונטי – עדיף שתציינו את המשרה. קחו אחריות על הבחירות שעשיתם, ואל תחששו לדבר עליהן. אם הנושא יעלה, תמיד תוכלו להסביר מה למדתם מזה.

2. הלעגה

התייחסות שלילית למעסיקים קודמים שלכם לא תגרום למראיין לחוש אמפתיה כלפיכם. להפך – במקום בו הוא יושב, הוא לא יוכל להימנע מלחשוב שתדברו עליו כך בעתיד. התייחסו בכבוד למעסיקים מהעבר, גם אם מערכת היחסים ביניכם עלתה על שרטון.

3. הפצה

“שלח לחמך על פני המים”, הם אמרו. “זה לא עולה לך כסף”, הם אמרו. אז אמרו, אבל בתחום הדיגיטל מדובר בעצת אחיתופל מהמעלה הראשונה. בתעשייה הזו יש ביקוש עצום, כל שיש לעשות הוא להיות מתאימים באמת למשרות שאליהן מגישים מועמדות. אל תספימו את החברות שאתן מבקשים להגיע אליהן. אתם עוד עלולים למצוא את עצמכם מגישים מועמדות למשרת ג’וניור ומשרה בכירה באותה חברה (לא, זה לא מקצועי. לא, זה לא יגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל).

4. הלימה

קורות-החיים שלכם צריכים לעלות בקנה אחד גם עם פרופיל הלינקדאין שלכם. צאו מנקודת הנחה שמעסיקים יבחנו את הפרופיל שלכם, ואל תתנו להם לחפש נעלמים או לגלות חוסר-הלימה. הם לא יטרחו לשאול מאיפה הגיע הפער, אלא פשוט יניחו שאתם חסרי מקצועיות ולא יזמנו אתכם לראיון.

5. חיפזון

חיפוש עבודה הוא תהליך מורכב ולא קצר. כאשר אתם לחוצים וממהרים, אתם נוטים יותר לטעויות. לכן, התאזרו בסבלנות. פעולות נמהרות עלולות לגרור תוצאות לא רצויות. אל תלחצו ואל תלחיצו את סביבתכם. לוקח זמן למצוא את המשרה המתאימה שתצליחו לפרוח בה, שתתאים לכם ושתתאימו לה.

6. התפטרות

איכשהו, לא מעט מועמדים מוצאים את עצמם מתפטרים מהעבודה שלהם בזמן שהם מחפשים. אולי מתוך תחושה שהם כבר עם רגל אחת בחוץ, אולי כי הם כבר חסרי סבלנות ולא יכולים להישאר במקום העבודה שלהם עוד דקה, אולי כי הם מרגישים שדחקו בהם לעשות את זה – אבל זו טעות. כדי שתוכלו לחפש עבודה בנחת ובסבלנות, אל תעזבו את מקום העבודה שלכם לפני שאתם מוצאים משרה אחרת. כמו כן, אם אתם נשאלים מדוע עזבתם, אל תשיבו שלא הייתה לכם ברירה. כל עוד אף אחד לא הצמיד לכם אקדח לרקה, הייתה לכם ברירה.

7. דוגמנות

מחקר שבדק את תהליך המיון למשרות העלה שתמונה בקורות-החיים מזיקה, במיוחד ובאופן מובהק עבור נשים יפות. בין הפייסבוק ללינקדאין שלכם – מגייסים יכולים למצוא את התמונה שלכם בקלות, אין צורך להוסיף אחת גם בקורות-החיים. עם זאת, התמונה בלינקדאין צריכה להיות תמונת פנים ברורה ובלי הילדים.

8. ציפיות

לדבר בנטו כשמגיעים לשאלת השכר זה מנותק משוק התעסוקה. עליכם להגיע מוכנים, אחרי שבדקתם איך הסכום שאתם מבקשים מתורגם לשכר ברוטו. טעות נוספת שרבים עושים בהקשר הזה היא ציון ציפיות השכר בטווח מספרים. אחרי שאמרתם שאתם מוכנים לעבוד בסכום מסוים שהוא הגבול התחתון שלכם, המעסיקים לא ייטו לתת לכם את הגבול העליון של הטווח שציינתם.

9. הדדיות

מועמדים רבים נוטים לשכוח שגם הם אמורים לבחון את החברה. הראיון הוא תהליך הדדי שבו שני הצדדים בוחנים זה את זה, במטרה לבדוק התאמה. חשוב להפעיל ראייה ביקורתית ולשאול את השאלות שמעניינות אתכם (אסייג כאן ואציין כי חשוב גם לא להפוך את ראיון העבודה לכזה שבו החברה אליה אתם מנסים להתקבל נמצאת תחת זכוכית מגדלת).

10. המלצות

מועמדים רבים לא לוקחים את הממליצים ברצינות. הם לא מבינים את מידת החשיבות של ההמלצה, אבל קשה לספור כמה תהליכים הופסקו בעקבות שיחת ממליצים. החברות המגייסות לא יאמרו למועמדים שהתהליך הופסק בעקבות שיחת המלצה, אבל זו יכולה להיות טעות נגררת. ישנם גם ממליצים שעל אף כוונותיהם הטובות, לא עושים טוב למועמד. חשוב לברר מראש מה הממליץ שלכם חושב ומה הוא יאמר.

אין הרבה דברים רגישים כמו תהליך חיפוש עבודה. אנחנו יודעות כי אנחנו עוברות את זה עם אנשים מדי יום. החששות וההתרגשות והתקוות הם חלק משגרת היומיום שלנו, ובדיוק בגלל זה, כשאנחנו רואות מישהו עושה טעות, חשוב לנו למנוע אותה. זה תהליך חשוב מכדי ליפול בו על טעות קטנה.

***

תהליך חיפוש עבודה לא חייב להיות קשה ומייגע. הגישו קורות חיים ונעזור לכם להפוך אותו לתהליך בונה וחיובי 🙂
לכתבה באתר גלובס

Comments


טוען...