רבים פונים אלינו בראשית הקריירה שלהם. סיימו תואר באקדמיה, יחידה צבאית מבוקשת, שהות משמעותית בחו”ל וכעת הם מחפשים את מקום עבודתם הראשון.
הם מארגנים קורות חיים ולעיתים כותבים מכתב פתיחה קצר שמסביר את שהם מחפשים.
קורות החיים לרוב גנריים: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי (שגם אם קיים, לרוב אינו קשור ישירות לתחום שאליו פונים) ושירות צבאי (אם היה כזה).
ואז? מקווים לטוב…
בדיגיטל, מאחר והרבה מקצועות הם חדשים, מתהווים או משתנים, יש חשיבות רבה לאיכויות והיכולות שהאדם מביא אתו מעבר לניסיון קודם (כדוגמת יכולת למידה עצמאית). זוהי הזדמנות עבור מי שבתחילת דרכו. כחברה הגדולה והמעמיקה ביותר בתחומי הגיוס לדיגיטל, בנינו התמחות בזיהוי, סינון ואבחון של טאלנטים פוטנציאליים לתחום. יחד עם זאת, אני בטוח שרבים מתפספסים בדרך.
כמה טיפים להבליט את החוזקות שלכם ולעזור לכם לעזור לנו:
אז דברנו קצת על קורות החיים, אבל הפרופיל שלכם מקבל תהודה גם מהרשתות החברתיות. נהלו אותן בחכמה.
הפייסבוק והלינקדאין הם כרטיס הביקור שלכם. האחד אישי והשני מקצועי.
כמובן שפתרון קל הוא להפוך את הפייסבוק לפרטי. אם אתם קרחנסיטים אמיתיים וחצי מהתמונות שלכם הם עם ג’וינט, במסיבות פראיות במועדונים אפלים או סתם מפגינות רוח שטות תמידית, זה עלול ליצור רושם מסוים בצד המגייסת שקיבלה את קורות החיים שלכם. אם אתם מעוניינים להימנע מכך, ייתכן שעדיף פשוט לנעול את הפייסבוק על מנת שרק החברים יראו אתכם. אבל… יותר חכם (וגם יותר דיגיטלי) לנהל את העמוד שלכם. להגדיר מי רואה מה (privacy, account settings וכו’), להסיר פוסטים ישנים שמביכים אתכם ובאופן כללי לקחת בחשבון שאתם חשופים לעולם ולהקפיד על מה שמפורסם בעמוד שלכם.
לכל אלו שיש להם ניסיון רלוונטי לתעשייה, פרופיל לינקדאין יכול לתרום הרבה. לא נכנס במסגרת זו להדרכת לינדקאין (נפרסם בקרוב את המדריך המקוצר לכתיבה ועריכת פרופיל לינקדאין), אך חשוב לכתוב את מילות המפתח הפופולאריות ולכתוב בפירוט על כל תחנה בקריירה. עבור חסרי הניסיון הלינקדאין הוא עוד דרך להפגין דיגיטליות, להיחשף לעולם המקצועי של אנשים אחרים ולהתחיל לבנות נטוורק. צרפו תמונה מכובדת בפרופיל (ולא את זו שהרגע הסתרתם בפייסבוק).
רוצים להשקיע קצת ולשפר את נתוני הפתיחה?
אל תחכו למשרה הראשונה שתאפשר לכם להתנסות, עשו זאת בעצמכם. בעולמות הדיגיטל אתם יכולים להתנסות לבד. בכל תחום יש עשרות מדריכי עשה-זאת-בעצמך, קורסים אינטרנטיים חינמיים או בתשלום. הקימו אתר/בלוג, החלו לכתוב. נהלו קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, החלו לקדם את האתר שלכם (SEO), הקימו חנות ב-Amazon או מכרו אומנות ב-etsy. כמובן, ציינו את ההתנסות בקורות החיים שלכם.
אנחנו פה בשבילכם. ג’וין קמה כדי לזהות, לקשר וללוות את הטאלנט הדיגטלי ולעזור למאות לקוחותינו לקלוט את האנשים המתאימים ביותר. יחד עם זאת, אין ביכולתנו ליצור קשר עם כל אלפי האנשים הפונים אלינו בכל חודש. קורות חיים מושקעים, רלוונטיים ובולטים משפרים את ההיתכנות ליצירת קשר.
אז יאללה, צאו לדרך והרבה בהצלחה.