חיפוש עבודה – מרתון, לא ספרינט

הילה כהנא – מנכ”לית JOIN

טיפ אחד ביום למחפשי עבודה, והפעם – מדובר במרתון, לא בספרינט…

חיפוש עבודה בין אם התרחש בשלב מיצוי ורצון להתקדם ובין אם במקרה של פיטורים הוא תהליך מאד מורכב. הוא מציף אצלנו רגשות של חוסר ודאות, חוסר בטחון, הרגשה שתמיד הדשא של השכן ירוק יותר. הוא שם לנו סימני שאלה לגבי היכולות שלנו ולגבי שווי השוק שלנו.

הנה כמה טיפים להתמודדות בימי חיפוש עבודה:

  1. להיערך לחודשיים-שלושה: תהליך חיפוש עבודה מצריך הכנה מראש. הוא מצריך הכנה כלכלית; נכון להסתכל על הזמן הממוצע שלוקח חיפוש עבודה (על פי הנתונים שלנו המספר עומד על חודשיים – שלושה) ולוודא שיש לנו הכנסה בחודשים אלה (ואפילו טיפה אקסטרה). בין אם זה אבטלה, חסכון שאפשר לשחרר לטובת הנושא, או כל הכנסה אחרת שתייצר לכם שקט בראש לטובת תהליך בראש שקט.
  2. להיות בתנועה: אם אתם לא עובדים תוך כדי החיפוש, חשוב מאד לשמור על שגרת יום ולא להתפזר להיעדר עשייה. יש להגדיר זמן תחום שבו אתם לוקחים לעצמכם רגע לנשום, ואחריו יש לייצר תכנית עבודה ברורה ולהקפיד לעמוד בה. המשימות לאורך הימים לא צריכות להיות מורכבות מידי או עמוסות במיוחד, אבל כן צריכות לקרות. החוק שלי הוא לסמן לפחות חמישה ✔ ביום. המשימות יכולות להיות הליכה של חצי שעה או שליחה של קורות החיים לפחות לשלוש משרות שונות. זה לא משנה, העיקר להיות בתנועה .הימנעו מלקום בצהריים באמצע שבוע. עשו לכם סדר יום, אכלו נכון, שמרו על עצמכם בתנועה בדיוק כפי שהייתם עושים בשגרה.
  3. לקבל שלילות כנתון ולהאמין ביכולת שלהן לחזק אתכם: התמודדות עם שלילה היא מורכבת ואין נוסחת קסם שהופכת אותה לנטולת קושי. זה חלק מהתהליך. רוב האנשים מקבלים בשלב זה או אחר דחייה ועוברים תהליך התמודדות לא פשוט. אבל, וזה אבל גדול – כל שלילה מחזקת את היכולת להתמודד עם האי הודאות ומתרגלת את היכולת להתחיל שוב את התהליך מאפס. דווקא ההתמודדות הזו מסייעת להוציא את הפחד מהמשוואה ולגשת לתהליכים הבאים ממקום חזק ומפוכח יותר. חשוב לדעת לשחרר. לתת לעצמכם להתמודד עם הקושי 24 שעות ואז – להמשיך קדימה אל היעד הבא.
  4. הסיפור שלכם ילך וישתפר: להתראיין זה שריר וככל שתעשו יותר ראיונות עבודה, ככה תהיו יותר טובים בלספר את הסיפור שלכם נכון, תגלו איפה העוצמות שלכם ותדייקו תשובות לשאלות המהותיות.
  5. תגידו כן להזדמנויות: הנטייה שלכם צריכה להיות להגיד כן על הזדמנויות שמגיעות אליכם. הרבה פעמים תפקיד ש”על הנייר” לא היה נשמע כמו ההזדמנות הנכונה בשבילנו יכול להתגלות כמשהו אחר לגמרי דרך האנשים שפוגשים, המשרדים, התנאים והכי חשוב – המנהל. כל עוד ההזדמנות פוגשת את תנאי הסף הבסיסיים שלכם – הולכים לבדוק אותה ועושים הכל כדי להמשיך ולהתקדם, כמו בכל תהליך רגיל. אחר כך, ההחלטה תהיה כבר בידיים שלכם.
  6. כבר אמרנו להגיד כן? ההזדמנויות המעניינות ביותר קורות סביב מפגש בין אנשים – בג’וין קורה לנו לא מעט שאנחנו מעבירים מועמדים למשרות ובתוך הראיונות מנהל שפגש אדם מוכשר מחליט להתקדם איתו בתהליך אחר לגמרי. בתוך מפגשים נולדות הזדמנויות שללא המפגש – פשוט לא היו קורות.
  7. תיעזרו באחרים כדי לפתוח דלתות: היעזרו בחברת השמה שרואה אותכם ויודעת ליצר לכם את ההזדמנויות הנכונות – לחברות השמה יש אינטרס לקדם אתכם וגם קשר עם מקבלי ההחלטה בצד השני. שלחו את קורות החיים שלכם לכל מכר שעובד בחברה רלוונטית ולכל אדם שיכול לפתוח לכם דלת (תשאירו את ה- “לא נעים לי” בצד ותנסחו הודעה יפה ומכבדת). בהרבה מקרים, אם תתקבלו דרך מישהו לעבודה, הוא יוכל לקבל על כך בונוס “חבר מביא חבר”. כמובן, עברו כל יום על אתרי דרושים וקבוצות פייסבוק. אתם רוצים להיות מהראשונים שמגישים כשיש משהו מעניין.

אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בתהליך, ושיהיה המון בהצלחה בדרך החדשה!

הילה

Comments


טוען...