המשכורות המזנקות של תחום הדיגיטל

שוק התעסוקה הדיגיטלי בעולם גדל בקצב מסחרר משנה לשנה, וככל שגדל הביקוש למיומנויות בעולם האינטרנט בכלל ומיומנויות טכניות בפרט, כך עולות המשכורות והמשאבים מהם נהנים עובדים בתחום. עם זאת, נראה שהמעסיקים והחברות המגייסות אינן מבינות את הענף היטב ופעמים רבות בוחרות לגייס עובדים בסדר שאינו נכון או בתמורה שאינה פרופורציונית לעבודה.

לפי סקר חדש שנערך בקרב 300 בכירים בעולם השיווק הדיגיטלי, כ-38% מהמעסיקים מתכוונים לגייס יותר אנשי שיווק דיגיטלי בשנה הקרובה מאשר בשנה שחלפה. סיבה משמעותית לתופעה היא התפתחותו המהירה של תחום הדיגיטל, תחום בו צומחים תתי-מקצועות חדשים מדי רבעון: מדיה חברתית ואוטומציית שיווק, שיווק במנועי חיפוש וניתוח משתמשים מבוסס bigdata, תתי המקצועות החדשים הופכים הכרחיים בנוף תעשיית השיווק ומובילים מעסיקים לגיוסים ותקנים נוספים בתחושה של “אנו חייבים לגייס מקצוען כזה ברגע זה!” (לדבריו של סמנכ”ל השיווק של חברת Mondo).

הדרישה גדלה במיוחד כשמדובר באנשי שיווק בעלי רקע ויכולות טכניות- המנהלים בסקר חשפו כי לפחות חצי מאנשי השיווק שישכרו השנה יגיעו עם יכולת טכנית רלוונטית כלשהי. ככל הנראה, הסיבה כפולה- מצד אחד אנשים בעלי רקע טכני נוטים להיות אנליטיים יותר ומתאימים יותר לניהול שיווק מבוסס ביצועים ונתונים, ומצד שני כל פעילויות השיווק הדיגיטלי כרוכות בהיבטים טכניים כמו הקמת קמפיינים, כריית מידע, כתיבת מודעות ב-HTML או אחרים, ולכן מובן למה מעסיקים יעדיפו לקבל מועמדים שחוסכים להם העסקת עובד טכני נוסף.

המרוויחים הגדולים

בבדיקת המשכורות הממוצעות בעולם המערבי בתחום הדיגיטל בולטים כמה תחומים שהעוסק בהם יהנה מתגמולים יוצאי דופן- לדוגמה, אנליסטי Big Data נהנים בארה”ב ממשכורות של 90-125 אלפי דולרים בשנה (כ-35 אלפי שקלים בחודש), מומחי לידים ורכישת משתמשים נעים בין 98-140 אלפי דולרים (כ-40 אלפי שקלים בחודש), ומנהלי eCommerce בכירים נהנים ממשכורות של 100-166 אלפי דולרים (כ-45 אלפי שקלים בחודש).

הנהנים הגדולים ביותר הם הדרגים הטכניים הבכירים- אלו שאמונים על תכנון וניהול מערכי שיווק, מדידה וטיוב עצומים שמקיפים את כל פעילותה הדיגיטלים של החברה. סמנכ”ל דיגיטל ראשי בארה”ב מרוויח בין 148-280 אלפי דולרים בשנה (בין 40 ל-85 אלפי שקלים בחודש) וסמנכ”ל טכנולוגייה שיווקית מרוויח 140-241 אלפי דולרים בשנה (בין 40 ל-75 אלפי שקלים בחודש).

אם נבדוק אם הכנסות אנשי התוכן והקריאייטיב הבכירים המועסקים בחברות בארה”ב נגלה שאכן הם מרוויחים פחות בממוצע ממקביליהם הטכנולוגיים- דירקטור קריאייטיב בשוק האמריקאי יכניס בין 75-175 אלפי דולרים בשנה (בין 25 ל-55 אלפי שקלים בחודש), דירקטור שיווק דיגיטלי יכניס בין 128-190 אלפי דולרים בשנה (בין 40 ל-60 אלפי שקלים בחודש) ואסטרטג תוכן דיגיטלי או שיווקי בכיר יכניס בין 80 ל-125 אלפי דולרים בשנה (בין 28 ל-40 אלפי שקלים בחודש).

השפעות הביקוש על מחפשי העבודה הדיגיטליים

מלבד שיפור תנאי העסקתם והמשכורות מהם יהנו, הביקוש הגבוה למקצועני דיגיטל מוכשרים ומנוסים גורם למספר שינויים נוספים בדפוסי התעסוקה בענף. לדוגמה, הביקוש הגבוה והמשכורות התחרותיות מובילות לניידות תעסוקתית רבה יותר ולבטחון של העובד בעתידו הכלכלי; עובדים עוברים לעתים קרובות יותר בין חברות מאי פעם בעבר וקופצים על הזדמנויות בקלות רבה יותר.

לפי ממצאי הסקר, מעסיקים ברחבי העולם מנסים לפצח את הצרכים האמיתיים של חברותיהם ולהבין אילו אנשי מקצוע הם צריכים לגייס, באיזה תזמון ובאיזה סדר כדי להמנע מהוצאות (גבוהות) מיותרות. הדחיפות הגדולה בגיוס בעלי תפקידים מרכזיים וטריות הענף שמקשה על מדידת ביצועים אחידה ויציבה הן במידה רבה מה שמוביל מעסיקים להציב דרישות טכניות נוספות ומבססים את בחירתם על ביצועים מוכחים בשטח.

אם  לסכם ולהעביר את המידע למישור המעשי, עליכם כמחפשי העבודה להערך בשתי דרכים עיקריות- הראשונה היא רכישת מיומנויות טכניות תומכות לתחום העיסוק שלכם ולהמשיך לחקור ולגלות תחומים חדשים, יכול להיות שתחום טרי יתאים לכם יותר מהנוכחי ולמקצוענים הראשונים שמשתלטים על מיומנות או מערכת חדשה יש יתרון תחרותי חזק.

השניה נוגעת לביצועיכם בעבר: אנו ממליצים בחום לתעד ולשמור עדויות מקמפיינים, מהלכים שיווקיים, מהלכי תוכן או כל תוצר אחר של עבודתכם- ההבדל בין להעיד “ניהל קמפיינים בהצלחה” ובין להציג קמפיינים שהניבו עשרות אחוזי רווח עצום עבור המעסיקים, וככל שתוכלו לספר בפירוט רב יותר על ההצלחות הקודמות שלכם כך יתרונכם במשרה הבאה יתחזק.

(מקור- Advertising Age, נתוני הסקר – Mondo)

Comments


טוען...