להתמודד עם פיטורין

הילה כהנא – מנכ”לית JOIN

מרץ 2020, חודש שמנהלי התעשיה לא ישכחו. ימים של שוק, של תעשייה שלמה שנעצרה במקום והתמודדה עם משבר שלא ראו כמותו מעולם. חברות רבות מתוקף הרצון לשמור על עצמן הוציאו עובדים לחל”ת וגם פיטרו לא מעט אנשים. תעשיית הדיגיטל התאוששה מהמשבר הזה מהר יחסית וביוני 2020 כבר ראינו את החברות חוזרות לצמיחה מואצת. בכל זאת, לא מעט אנשים נאלצו להתמודד עם פיטורין וסימן שאלה גדול על העתיד ביום שאחרי. אני מצרפת כאן כמה טיפים להתמודדות הזו:

  1. קודם כל – לנשום. פיטורין הם לא סוף העולם (עד כמה שמרגיש ברגע האמת כאילו ממש ממש כן). ליוויתי לאורך הקריירה שלי עשרות עובדים שפוטרו, אני יכולה לומר בביטחון כי 95% מאותם אנשים, מצאו את עצמם במקום שהיה יותר נכון להם, שלקח אותם קדימה (בין אם מקצועית ובין כלכלית) ופיתח אותם.
  2. לתכנן את תקופת האבטלה – בטחון עצמי הוא דבר שנבנה דרך עשייה, כמעט לא משנה מאיזה סוג. תקופת האבטלה וחיפוש עבודה (כפי שכבר כתבנו כאן) יכולה להיות תקופה לא קצרה והיא דורשת היערכות; רגשית ופיננסית. מקפידים לתכנן, בונים סדר יום, מוצאים את מה שממלא אותנו, מטפלים בעצמנו – רגשית ופיזית.
  3. מנהלים תכנון פיננסי – לא מנהלים אף תקופה שיש בתוכה שינוי תחת הנחת היסוד של “יהיה בסדר”. בודקים כמה הכנסה מגיעה לנו מהמדינה, במידה והיא לא מספיקה מפרישים כסף מחסכון לטובת השלמות או אפילו לוקחים הלוואה קטנה. מנהלים תקציב חודשי מסודר ומשתדלים לעמוד בו. תכנון מייצר שקט בראש ובתקופת חיפוש עבודה לאחר פיטורין – אתם צריכים את השקט הזה.
  4. לפני שניגשים לחפש את המשרה הבאה, מעבדים את מה שקרה – מדברים על זה ומגיעים לתהליך החיפוש האקטיבי אחרי שעשיתם עבודה ועיבדתם את מה שעברתם. מקובל, לגיטימי וקורה לרוב האנשים להיות מפוטר, אבל יחד עם זאת הסיפור צריך להיות מסופר באותנטיות, תוך פתיחות הנוגעת בסיבות אבל עם דגש על העוצמה שלכם והסיבות שגרמו לחוסר ההתאמה. בונים סיפור פנימי שאתם שלמים איתו, ובמידה וזה לא קורה – סוגרים מעגל. נפגשים לקפה עם המנהל שנפרדתם ממנו, פוגשים חבר שיעזור לשקף לכם וישים לכם מראות, פוגשים חבר לעבודה ומקבלים גם ממנו פרספקטיבה. לא משאירים קצוות לא מטופלים, כי יש להם נוכחות חזקה מאד בתוך תהליך החיפוש במידה ולא סוגרים אותם.
  5. גוף ונפש – זה הזמן לשלב תנועה בחיים. לא משנה מאיזה סוג. אין צורך לצאת לריצות מרתון (לא אני זו שתשלח אתכם לעשות את זה) אבל חובה לשלב הליכה של חצי שעה ביום לפחות, או כל סוג תנועה אחרת שישאיר את המחשבות נקיות ומאווררות. זה אחד הטיפים החשובים שיש לי בכל שינוי משמעותי שעומד לפנינו ולא צריך יותר ממעט כדי להרגיש במקום אחר.
  6. בונים את קורות החיים בצורה נכונה – פיטורין לאחר תקופה ארוכה במקום העבודה שלכם למול פיטורין לאחר מספר חודשים מועט ראויים להתייחסות אחרת לגמרי גם במסמך קורות החיים וגם בסיפור אותו אתם מספרים החוצה. אי התאמה, באם היא מתגלה במהירות לא חייבת להיות מצוינת בקורות החיים. אנחנו כאן בג’וין נדע לתת לכם הכוונה מתי נכון לכתוב מה.
  7. נערכים למסע – מבינים שחיפוש עבודה הוא לרוב ארוך, מחכים למסע ומבינים שיש לו חלק בתהליך ההתפתחות שלנו. לעבור תהליך פיטורין זה דבר מאמת ולא פשוט. יחד עם זאת, זה חלק בלתי נפרד ממסלול הצמיחה שלנו וזה ברוב המקרים ישים אותנו בנקודת פתיחה חזקה וטובה יותר. כמו כל תהליך צמיחה, הוא עובר בקושי וכאב וזה חלק בלתי נפרד מהחיים. מחבקים את הקושי, מתמודדים והופכים לעובדים ראויים יותר עבור עצמכם ועבור המעסיק הבא שלכם.
  8. לא מאבדים תקווה – כנראה הטיפ החשוב מכולם. תעשיית הדיגיטל מתפוצצת בתקופת פוסט קורונה. ישנן אלפי משרות שמחכות רק לכם ולכישורים היחודיים לכם. אל תוותרו 🙂

אנחנו כאן בג’וין עומדים עבורכם בשער הכניסה לתעשייה ומחכים לעזור לכם למצוא את המקום הבא.

שיהיה המון בהצלחה!

Comments


טוען...